לוחמה במציאות מדומה VR TACTICAL

לפני שנדבר על לוחמה במציאות מדומה, נדבר על למה בכלל. נכון, זה נפלא ומגניב לעטות משקפיים גדולים על הפנים ולראות עולם ווירטואלי, תוך שאנחנו יורים באנשים ונהנים עד מאוד. וכן, זה יכול מאוד לשפר את הגיבוש השבטי והצוותי, כשמתחלקים לקבוצות ונרתמים יחד למשימה מאוחדת להביס את הקבוצה השנייה. ונכון, בסוף המשחק אנחנו יכולים לדעת בוודאות מי הפסיד, מי ניצח ומי היה השחקן הטוב ביותר. וכל זה – בעולם הווירטואלי, בטוח לשימוש ומהנה עד מאוד. זה ה-למה. ועכשיו, נבין במה מדובר.

למה לנו לשחק במשחקי לוחמה במציאות מדומה?

איזו אמא לא רוצה שהבן שלה יעזוב קצת את מסך המחשב ויצא לשחק בחוץ. איזה מנהל לא רוצה שהעובדים שלא יסתדרו קצת יותר טוב בינם לבין עצמם ובאופן כללי, יגיעו קצת יותר חיוניים לעבודה. איזה ילד בן 12 לא רוצה להזמין את חבריו ליום הולדת שמח, פעלתני ומלהיב. ובכן, לוחמה במציאות מדומה היא כנראה קודם כל מלהיבה.
לא רק שהטכנולוגיה המאפשרת אותה מתרגמת את תנועות הגוף של השחקן לתוך המשחק, היא גם מתרגמת לו מה קורה בתוך המשחק. השחקן ימצא את עצמו כורע על הרצפה או מזנק לצדדים כדי לתפוס מחסה מהקבוצה היריבה. תוך שבעולם האמיתי הוא פשוט עומד שם, מחזיק רובה שלא יורה שום דבר פיזי ומשקפי מציאות מדומה. בין אם השחקן בן 12, 30 או 60, הוא ימצא את עצמו שותף לאקשן ושואף להגשמת מטרה משותפת לקבוצה.

אקסטרים VR – לוחמה במציאות מדומה

משחקים טקטיים במציאות מדומה לעובדים ולמנהלים

לוחמה במציאות מדומה תתאים גם למטרות גיבוש עובדים, פיתוח תקשורת בצוות ואפילו הכשרות למנהלים. כן, זה נחמד לצאת קצת מהמשרד, לנשום אוויר צח ולירות בדברים. זה כשלעצמו יכול להוסיף אנרגיה וחיות למשרד. אלא כאשר מדובר בצוות שאמור להגשים מטרות מסוימות, ויש אתגר ברור בפני צוות אחר שיש לו את המטרות המנוגדות, יש המון פוטנציאל לתיאום בין חברי הצוות והפגנת רוח מנהיגות. צוות שמורכב משחקני סולו יהיה נא צוות שיחוסל במהרה אל מול קבוצה מאוחדת אחרת. צוות שלא מונהג על ידי אף אחד, ופועל בצורה מנותקת, לא יחזיק מעמד מול צוות שיודע מה הוא עושה ומונהג על ידי אדם מוכשר ונבון.

כך שמנהלים ועובדים יכולים לקבל פידבק בזמן אמת, כמה טוב הם מובילים את עצמם ואת הקבוצה, וכמה טוב הם מצליחים לקדם את הקבוצה לעבר המטרות שלה. משחקי לוחמה טקטיים במציאות מדומה יכולים להכין את האדם לחיים האמיתיים, בכך שילמדו אותו להגיב בזמן אמת פעולה טקטית נכונה, תוך התחשבות בתנאים שונים ומרובים בטוואי השטח.

משחקי לוחמה במציאות מדומה לנערים שרק רוצים קצת פאן

ואם נרצה לקחת צעד אחורה, יש מקרים בהם המשחק לא כזה רציני. יש מקרים שהוא לא נועד להביא תוצאות. יש מקרים שהוא לא נועד לערבב בין ביזנס לפלז’ור, אלא רק פלז’ור. כשאמא רוצה שהבן שלה יתרחק קצת מהמסך, היא עומדת מול אתגר ברור. מצד אחד, היא רואה שעדיף לו להימנע ממסך ולהיחשף קצת יותר לאור השמש ולפעילות גופנית. שלא נאמר חיבור לעולם. מצד שני, היא רואה שהוא לא חושב כך ומבחינתו המסך מספק את כל הפעילות הגופנית ופלטפורמות התקשורת הרלוונטיות.

ובכן, מה אם נוכל לשלב בין פעילות גופנית, תקשורת עם אנשים אחרים, עבודה בצוות וכמובן – זמן מסך וזמן משחק? זה אולי לא פתרון לטווח הארוך, אך זה כן יכול ללמד את הנער איך זה מרגיש לעשות דברים עם הגוף שלו, בעולם האמיתי ואיך זה מרגיש לבסס תקשורת בונה עם אנשים אחרים. יש בכך מעין התניה חיובית, שתדגים שהעולם טומן המון הזדמנויות לאתגרים מעניינים, ואפשר להשתמש ביכולות הפיזיות, הרגשיות והמנטליות כדי להתגבר על אתגרים טקטיים במציאות מדומה וללמוד כיצד לעבוד עם אחרים. וכל זה, בהנאה מרובה ובאווירה אינטנסיבית מהנה.

אקסטרים VR – לוחמה במציאות מדומה

במה בכלל מדובר?

יש המון דרכים לתאר משחק טקטי במציאות מדומה. אם נשאל שחקן בזמן אמת, הוא פשוט יעשה המון מחוות גוף וישתמש במילים אבסטרקטיות. זה לא מספר לנו הרבה. אנחנו לא יודעים מה הוא חווה, גם אם נסתכל על המסך שיציג לנו מה שהוא רואה ברגע נתון. יש אנשים שיגידו זאת כחוויה עשירה ואינטראקטיבית שנוצרת על ידי מחשב, או אפילו כסימולציה מציאותית של סביבת תלת ממד, שניתן לשלוט עליה על ידי תנועת הגוף. כך שמצד אחד, השחקן צופה במה שקורה, ומצד שני הוא משפיע על מה שקורה.

כך שמשחקי לוחמה במציאות מדומה מאפשרים לשחקן להיות חלק ושותף פעיל באווירה מלחמתית מצד אחד, ולהשפיע על התוצאות של אותה מערכה, מצד שני. ביכולתו לנוע, להסתובב, להפעיל כוח על מה שקיים. תוך שהוא מקבל פידבק כך שהוא יכול לדעת אם ההחלטה שקיבל משרתת אותו או לא. הפידבק יכול להיות צליל, או תחושה שמספרת לו שיש ערך, או שלא במה שהוא עושה. והפידבק יכול להיות פסילה מן המשחק, עקב כך שיריב גילה אותו וניצל את היתרון.

משחקי הלוחמה הללו כמו מלמדים את השחקן איך להגיב בזמן אמת לגירויים מידיים. זה מאלץ אותו להבין את העולם מהר יותר, לקלוט, לקבל פעולות נכונות שישרתו אותו. זה אמנם נשמע כמו “עבודה”, אך זה למעשה כיף. כי זו הדרך הנכונה ללמוד. מתוך רצון אמיתי להשתתף, פידבק מידי, והבנה מה עובד או לא עובד (וכמובן, סיבה מספיק טובה להשתתף). מעבר לכך, שזה יכול להשפיע על חדות המחשבה. מי שמשחק מספיק במשחקי לוחמה במציאות מדומה יכול למצוא שזמן התגובה שלו מתקצר ושהוא מצליח לפענח מצבים טקטיים מורכבים בקלות רבה יותר.

הצעד הנכון הבא…

הצעד הבא הוא שלכם! הגיעו אלינו למתחם הפעילות המדומה הטוב בארץ, גלו כושר מנהיגות קבוצתית בזמן אמת ונראה אם אתם החוליה החזקה. אז כדי לראות במה מדובר, ולחוות את הפעילות הכי מהנה, ובטוחה שתכירו, השאירו פרטים בלינק הבא https://extremetactical.co.il/contact/ או התקשרו 0723954459

אהבת את המאמר?

שיתוף המאמר בפייסבוק
שיתוף המאמר בוואטסאפ
שיתוף המאמר במייל
שיתוף המאמר בטלגרם