משחקים לגיבוש צוות

בתוך שגרה שוחקת של עבודה ומשימות שונות, כדאי מדי פעם לעצור כדי ליהנות, לצחוק ולעשות כיף. משחקים לגיבוש יכולים להיות חוויה מהנה במיוחד, כזו שהעובדים ידברו עליה עוד זמן רב לאחר מכן. זאת לצד גיבוש הצוות, הכרות טובה יותר עם הקולגות ושיפור התקשורת בין העובדים. אין צורך להסביר כמה אירועי חברה לגיבוש ומשחקים משותפים משפיעים באופן ישיר על יעילות העובדים והחיבור לארגון. על משחקים לגיבוש צוות אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

משחקים קבוצתיים לגיבושים

הכי חשוב, בסופו של דבר זו ההנאה. הגיבוש כבר יקרה מעצמו. ובשביל שזו אכן תהיה פעילות מהנה יש לבחור במשחקים מתאימים, מאתגרים ומעניינים ש”יסחפו” את כל המשתתפים ויעניקו להם חוויה מיוחדת. כל בחירה של פעילות צריכה להיעשות בדרך המדויקת ביותר שתתאים לקהל המשתתפים ותחבר בין העובדים. צריך לזכור שהעובדים אמנם נמצאים הרבה שעות ביום ביחד אך בתפקידים ספציפיים. לכן כדאי שגם פעילויות מחוץ המשרד, כגון משחקים לגיבוש, תהיינה כאלו שהם ירגישו בהם בנוח ועם בטחון. בנוסף, לא תמיד יש לאנשים זמן פנוי מחוץ לשעות העבודה ולא תמיד הם מרגישים שזה מעניין אותם. אבל אם בוחרים נכון משחקים לגיבוש צוות זו יכולה להיות הצלחה מכל הבחינות.

רעיונות למשחקי גיבוש לצוות

  1. משחק לייזר טאג – אקסטרים טקטיקל מציעים לייזר טאג בחיפה ובנוסף יש לנו ניידת שמגיעה לעוד ערים רבות בארץ.
  2. פיינטבול – משחק נוסף מהנה ומצויל לגיבוש צוות
  3. משחקי מציאות מדומה – מציאות רבודה היא מהנה ביותר ואחלה פעילות לגיבוש הצוות שלכם
  4. ג’לי בול – אותה ההנאה כמו פיינטבול אבל משחק קצת יותר עדין.

איך רוצים שיראה גיבוש צוות?

מה בעצם רוצים מיום גיבוש של צוות? שהעובדות והעובדים יפעלו בשיתוף פעולה, ייהנו ויסייעו אחד לשני במשימות מעניינות. לדוגמא, משחקים קבוצתיים במציאות מדומה, משחקי לייזר או פיינטבול. המשתתפים “נשאבים” למשחק, מחלקים ביניהם משימות, נכנסים לתחרות ופועלים בעבודת צוות משותפת.

משחק קבוצתי לגיבוש אתגרי, הכרוך במחשבה, בניית אסטרטגיות וטקטיקות משותפות, לצד טכנולוגיה מתקדמת, הופכים אותו לאפקטיבי ומהנה ביותר. כל אלו גם ישפיעו לאחר מכן על הקשרים בין העובדים ועל יצירת סביבת עבודה נעימה שבוודאי תגדיל את הלויאליות לחברה והתפוקות בעבודה.

איך לארגן גיבוש לצוות

מתחילים מהרעיון והמחשבה על הקונספט הרצוי. כאמור פעילות אתגרית, מסקרנת וחדשנית תמיד תתאים. כזו שהצוות ירגיש שהשקיעו בו מחשבה. בנוסף, כדאי לקבוע מראש את התאריכים, כדי שהאנשים יספיקו להיערך. ירשמו ביומן וישמרו את התאריך. כשהתאריכים משוריינים מראש יש סיכוי גדול יותר שכולם יגיעו.

ואז מומלץ ליצור טיזרים לאירוע. אפשר בשיתוף החברה בה עושים את הפעילות. היא תוכל לתת מידע רלבנטי על סוגי המשחקים, מה בדיוק מתרחש ואיזה כיף הולך להיות. כדאי גם להפעיל יצירתיות בטיזרים, כמה זמן לפניו, כמה פעמים, לשלוח מיילים חביבים עם תזכורות, לפזר פתקים שונים בעמדת קפה ובמקומות שונים כדי לעורר סקרנות ורצון להשתתף.

מדוע משחקי לייזר טאג מציאות מדומה מתאימים לגיבוש צוות?

מדובר בפעילות קבוצתית המשלבת הרבה אדרנלין, צחוקים ואוירה טובה, התרגשות והפתעות. עובדים ביחד והחוויה הקבוצתית מעניקה הנאה לכל העובדים, עובדים ומנהלים ביחד. משחק חברתי אסטרטגי שכולו חוויה משותפת, המייצג את הדור הבא של  המשחקים. מתנתקים מהשגרה ועפים לפעילות מלאה אטרקציות וחוויות של מציאות  מדומה. אפשר לבחור את משך הזמן של המשחקים בהתאם למספר המשתתפים שיש בצוות. חוויה מושלמת שמתאימה לכולם.

גם מי שבא קצת עייף ובלי חשק, ברגע שישים את משקפי המציאות המדומה על העיניים ויחזיק בנשק, כישורים חדשים שלא הכיר בעצמו יתעוררו לחיים וגם יתחבר לצד הילדי שקיים אצל כולנו, שהוא מהנה, משחרר ובריא. לסיכום, יש הרבה פעילויות ומשחקים אטרקטיביים לגיבוש צוות. כיום כל החברות והארגונים  מבינים את החשיבות הגבוהה של ימי כיף משותפים לעובדים ולצוותי עבודה, לשמירה על המורל והמסירות למקום העבודה.

אהבת את המאמר?

שיתוף המאמר בפייסבוק
שיתוף המאמר בוואטסאפ
שיתוף המאמר במייל
שיתוף המאמר בטלגרם